Przejdź do głównej zawartości

Dwudniowe konferencje/warsztaty w Ośrodku Szkoleniowym w Niwkach

Zorganizowaliśmy trzy dwudniowe konferencje i jedne dwudniowe warsztaty, które odbywały się w naszym Ośrodku Szkoleniowym w Niwkach.

Pierwsza dwudniowa konferencja odbyła się 6-7 maja, kolejna 13-14 maja, następna 27-28 maja a warsztaty dwudniowe 3-4 czerwca.

W pierwszej konferencji udział brali nauczyciele konsultanci oraz nauczyciele doradcy metodyczni województwa opolskiego.

Po części wykładowej dotyczącej programu Edukacja, grantów EOG i informacji o samym projekcie przechodziliśmy do ćwiczeń z medytacji i well-being. 

Nauczyciele podkreślali jak cenne było to dla nich  doświadczenie, do tej pory niewielu dbało o swój dobrostan a po zaproponowanych ćwiczeniach czuli się  o wiele lepiej i zrelaksowani. 

W kolejnym dniu szkoleniowym nauczyciele brali udział w ćwiczeniach ruchowych utrwalających poznany materiał a także ćwiczeniach na koncentrację.

Jednym z ćwiczeń, które bardzo się podobało było "Around the clock"

 Uczestnicy stali w kółeczku i obok każdej osoby prowadzący położył kartonik z napisem lub obrazkiem. Następnie prowadzący rzucił kostką i liczba oczek oznaczała liczbę ruchów zapisanych lub narysowanych na kartoniku/obrazku do wykonania. w kolejnym etapie prowadzący znowu rzucił kostką tym razem ilość oczek oznaczała ilość przejść itd. Z jednej strony ćwiczenie utrwalające poznany wcześniej materiał a dodatkowo trochę więcej ruchu.









Świetnie odbierane było także ćwiczenie z tabliczkami suchościeralnymi ćwiczące umiejętność słuchania. Każdy z uczestników otrzymał tabliczkę i marker. Uczestnicy siedzieli w kole. Prowadzący mówił jedno zdanie i uczestnicy rysowali na tabliczce np. "Narysuj głowę". Po każdym zdaniu następowało przekazanie tabliczki osobie siedzącej po lewej stronie czyli ruch zgodny z ruchem zegara. Zabawa trwała do momentu, kiedy tabliczki wróciły do właścicieli. Następowało wtedy porównanie wszystkich wykonanych prac.








Każdy z uczestników wszystkich szkoleń upowszechniających projekt otrzymywał scenariusz z opisanymi ćwiczeniami.




Popularne posty z tego bloga

Program Edukacja

 Projekt "Inspiracje islandzkie kluczem do sukcesu ucznia i nauczyciela polskiego" realizowany jest w ramach programu Edukacja. W programie mamy do wyboru 4 komponenty: 1.  Komponent I - Profesjonalny rozwój kadry 2.  Komponent II - Mobilność w szkolnictwie wyższym 3.  Współpraca instytucjonalna na rzecz poprawy jakości i dopasowania kształcenia i szkolenia zawodowego (VET) oraz zawodowego kształcenia ustawicznego 4.  Współpraca instytucjonalna na rzecz poprawy jakości i dopasowania oferty edukacyjnej na wszystkich poziomach oraz we wszelkich formach (z wyłączeniem VET i zawodowego kształcenia ustawicznego). Nasz projekt jest realizowany w komponencie I- Profesjonalny rozwój kadry w działaniu intensywne szkolenia. Celem projektu jest podniesienie kompetencji 23 nauczycieli języka angielskiego na I i II etapie edukacyjnym z województwa opolskiego i 5 nauczycieli konsultantów z RZPWE w zakresie stosowania innowacyjnych metod nauczania z uwzględnieniem nauczania włączającego pop

Trzeci dzień intensywnego szkolenia

 W środę trenerki zaproponowały następujące ćwiczenia: * Verbs 1 * Verbs 2 * Drawing shapes * Drawing and cutting faces 1 * Drawing and cutting faces 2 * Drawing in a circle * Drawing in pairs * Sentences in different tenses * Drawing on the back * Give and pass game * Raisin meditation  W tym dniu używaliśmy tabliczek suchościeralnych do większości ćwiczeń. Drawing in a circle Uczestnicy siedzą w kółeczku. Każdy ma suchościeralną tabliczkę i marker.  Nauczyciel mówi po jednym zdaniu co trzeba narysować. Po każdym zdaniu następuje przekazanie tabliczki uczestnikowi siedzącemu obok po lewej stronie zgodnie z ruchem zegara.  Drawing in pairs Uczestnicy siedzą w parach naprzeciwko siebie. Każdy posiada tabliczkę suchościeralną. Uczniowie z lewej strony rysują obrazek składający się z 5 elementów tak aby uczestnik z prawej strony nie widział narysowanego obrazka. Następnie odkłada tabliczkę obrazkiem do podłogi i przy pomocy palców rysuje w powietrzu swój obrazek. Uczeń z prawej strony na

Czwarty dzień intensywnego szkolenia

 W czwartek trenerki zaproponowały następujące ćwiczenia: * Three Little Pigs storytelling with storymaps * storytelling "Flowers on Roof" * running vocabulary * changing places * verbs  * eye contact game * Joga  simple activities for beginners Verbs activity Prowadzący prosi jednego uczestnika i wręcza mu kartonik z czasownikiem. Osoba po przeczytaniu czasownika wykonuje ten ruch, reszta grupy zgaduje o jaki czasownik chodzi.  Kolejna osoba wybrana przez nauczyciela otrzymuje kartonik z innym czasownikiem, wykonuje ruch a grupa zgaduje o jaki czasownik chodzi. Osoby ustawiają się w rzędzie i kiedy jest ich 4-5 grupa odgaduje jak czasownik miała każda osoba, mogą się również zamieniać miejscami i wtedy jest trudniej. Poniżej zdjęcie z przykładowymi czasownikami. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyło się ćwiczenie " changing places " w którym uczestnicy zmieniali miejsca. Prowadzący podchodził do wybranej osoby a ta przechodziła do innej. Ostatnia osoba stawała na