Przejdź do głównej zawartości

Warsztaty jednodniowe

Warsztaty jednodniowe odbywały się w miesiącu maju i czerwcu.
Ich harmonogram przedstawiał się następująco:
16 maja- Opole
25 maja- Baborów
27 maja- Opole
30 maja- Leśnica
31 maja -Zielina
6 czerwca- Turawa
7 czerwca- Krośnica
8 czerwca- Popielów
9 maja- Dytmarów
11 maja -Lubrza
13 maja-Kąty opolskie
14 maja- Krapkowice
15 maja- Racławiczki
20 maja- Prószków
21 maja- Prudnik
27 maja- dąbrowa Niemodlińska

Każde szkolenie to spotkanie z bardzo aktywnymi nauczycielami, którzy chętnie poznawali kolejne ćwiczenia i bardzo dobrze się przy tym bawili.
Ćwiczenia, które najbardziej się podobały to memory bez kartoników, ćwiczenia ruchowe z obręczami w których uczestnicy zmieniają miejsca oraz ćwiczenia z tabliczkami suchościeralnymi.
Memory to bardzo proste ćwiczenie do wykorzystania na każdym przedmiocie i na każdym etapie edukacyjnym. Uczestnicy dobierali się parami a dwie osoby opuszczały salę. Dobrani w parze uczestnicy wybierali jeden ulubiony miesiąc. Nauczyciel chodził od pary i do pary i dopytywał który miesiąc dana para wybrała. Jeśli miesiąc się powtórzył należało go zmienić na inny. Po sprawdzeniu uczestnicy stawali w kole. Osoby które wyszły wracały i stawały się graczami memory czyli zasady takie jak w grze. Pierwszy gracz zadawał pytanie do wybranej przez siebie osoby "Który lubisz miesiąc? to samo pytanie zadawał drugiej wybranej osobie, jeśli trafił parę osoby te stawały za nim były jego trofeum jeśli nie pałeczkę przejmował drugi gracz. Gra toczy się aż wszystkie pary zostaną odkryte i wyłoniony zwycięzca.

Zadań z tabliczkami suchościeralnymi było kilka. Najbardziej podobał się głuchy telefon.
Nauczyciele stawali w rzędach po cztery osoby. Prowadzący zabierał ze sobą ostatnie osoby z każdego rzędu i mówił co mają narysować na plecach poprzedniego nauczyciela. Pierwszy nauczyciel w każdym rzędzie miał tabliczkę suchościeralną na której rysował to co nauczyciel za nim narysował mu na plecach. Świetne zadanie na koncentrację.











Zadanie z tabliczkami jest bardzo proste do przygotowania a ponadto wykorzystujemy ekologiczne pomoce dydaktyczne wielokrotnego użytku. Każdy z nauczycieli podkreślał uniwersalność tego ćwiczenia i możliwość zastosowania na dowolnym przedmiocie.

Popularne posty z tego bloga

Program Edukacja

 Projekt "Inspiracje islandzkie kluczem do sukcesu ucznia i nauczyciela polskiego" realizowany jest w ramach programu Edukacja. W programie mamy do wyboru 4 komponenty: 1.  Komponent I - Profesjonalny rozwój kadry 2.  Komponent II - Mobilność w szkolnictwie wyższym 3.  Współpraca instytucjonalna na rzecz poprawy jakości i dopasowania kształcenia i szkolenia zawodowego (VET) oraz zawodowego kształcenia ustawicznego 4.  Współpraca instytucjonalna na rzecz poprawy jakości i dopasowania oferty edukacyjnej na wszystkich poziomach oraz we wszelkich formach (z wyłączeniem VET i zawodowego kształcenia ustawicznego). Nasz projekt jest realizowany w komponencie I- Profesjonalny rozwój kadry w działaniu intensywne szkolenia. Celem projektu jest podniesienie kompetencji 23 nauczycieli języka angielskiego na I i II etapie edukacyjnym z województwa opolskiego i 5 nauczycieli konsultantów z RZPWE w zakresie stosowania innowacyjnych metod nauczania z uwzględnieniem nauczania włączającego pop

Trzeci dzień intensywnego szkolenia

 W środę trenerki zaproponowały następujące ćwiczenia: * Verbs 1 * Verbs 2 * Drawing shapes * Drawing and cutting faces 1 * Drawing and cutting faces 2 * Drawing in a circle * Drawing in pairs * Sentences in different tenses * Drawing on the back * Give and pass game * Raisin meditation  W tym dniu używaliśmy tabliczek suchościeralnych do większości ćwiczeń. Drawing in a circle Uczestnicy siedzą w kółeczku. Każdy ma suchościeralną tabliczkę i marker.  Nauczyciel mówi po jednym zdaniu co trzeba narysować. Po każdym zdaniu następuje przekazanie tabliczki uczestnikowi siedzącemu obok po lewej stronie zgodnie z ruchem zegara.  Drawing in pairs Uczestnicy siedzą w parach naprzeciwko siebie. Każdy posiada tabliczkę suchościeralną. Uczniowie z lewej strony rysują obrazek składający się z 5 elementów tak aby uczestnik z prawej strony nie widział narysowanego obrazka. Następnie odkłada tabliczkę obrazkiem do podłogi i przy pomocy palców rysuje w powietrzu swój obrazek. Uczeń z prawej strony na

Czwarty dzień intensywnego szkolenia

 W czwartek trenerki zaproponowały następujące ćwiczenia: * Three Little Pigs storytelling with storymaps * storytelling "Flowers on Roof" * running vocabulary * changing places * verbs  * eye contact game * Joga  simple activities for beginners Verbs activity Prowadzący prosi jednego uczestnika i wręcza mu kartonik z czasownikiem. Osoba po przeczytaniu czasownika wykonuje ten ruch, reszta grupy zgaduje o jaki czasownik chodzi.  Kolejna osoba wybrana przez nauczyciela otrzymuje kartonik z innym czasownikiem, wykonuje ruch a grupa zgaduje o jaki czasownik chodzi. Osoby ustawiają się w rzędzie i kiedy jest ich 4-5 grupa odgaduje jak czasownik miała każda osoba, mogą się również zamieniać miejscami i wtedy jest trudniej. Poniżej zdjęcie z przykładowymi czasownikami. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyło się ćwiczenie " changing places " w którym uczestnicy zmieniali miejsca. Prowadzący podchodził do wybranej osoby a ta przechodziła do innej. Ostatnia osoba stawała na