Warsztaty jednodniowe odbywały się w miesiącu maju i czerwcu.
Ich harmonogram przedstawiał się następująco:
16 maja- Opole
25 maja- Baborów
27 maja- Opole
30 maja- Leśnica
31 maja -Zielina
6 czerwca- Turawa
7 czerwca- Krośnica
8 czerwca- Popielów
9 maja- Dytmarów
11 maja -Lubrza
13 maja-Kąty opolskie
14 maja- Krapkowice
15 maja- Racławiczki
20 maja- Prószków
21 maja- Prudnik
27 maja- dąbrowa Niemodlińska
Każde szkolenie to spotkanie z bardzo aktywnymi nauczycielami, którzy chętnie poznawali kolejne ćwiczenia i bardzo dobrze się przy tym bawili.
Ćwiczenia, które najbardziej się podobały to memory bez kartoników, ćwiczenia ruchowe z obręczami w których uczestnicy zmieniają miejsca oraz ćwiczenia z tabliczkami suchościeralnymi.
Memory to bardzo proste ćwiczenie do wykorzystania na każdym przedmiocie i na każdym etapie edukacyjnym. Uczestnicy dobierali się parami a dwie osoby opuszczały salę. Dobrani w parze uczestnicy wybierali jeden ulubiony miesiąc. Nauczyciel chodził od pary i do pary i dopytywał który miesiąc dana para wybrała. Jeśli miesiąc się powtórzył należało go zmienić na inny. Po sprawdzeniu uczestnicy stawali w kole. Osoby które wyszły wracały i stawały się graczami memory czyli zasady takie jak w grze. Pierwszy gracz zadawał pytanie do wybranej przez siebie osoby "Który lubisz miesiąc? to samo pytanie zadawał drugiej wybranej osobie, jeśli trafił parę osoby te stawały za nim były jego trofeum jeśli nie pałeczkę przejmował drugi gracz. Gra toczy się aż wszystkie pary zostaną odkryte i wyłoniony zwycięzca.
Zadań z tabliczkami suchościeralnymi było kilka. Najbardziej podobał się głuchy telefon.
Nauczyciele stawali w rzędach po cztery osoby. Prowadzący zabierał ze sobą ostatnie osoby z każdego rzędu i mówił co mają narysować na plecach poprzedniego nauczyciela. Pierwszy nauczyciel w każdym rzędzie miał tabliczkę suchościeralną na której rysował to co nauczyciel za nim narysował mu na plecach. Świetne zadanie na koncentrację.
Zadanie z tabliczkami jest bardzo proste do przygotowania a ponadto wykorzystujemy ekologiczne pomoce dydaktyczne wielokrotnego użytku. Każdy z nauczycieli podkreślał uniwersalność tego ćwiczenia i możliwość zastosowania na dowolnym przedmiocie.