Przejdź do głównej zawartości

Konferencja w Niwkach dla doradców metodycznych i nauczycieli konsultantów

 Konferencja dla nauczycieli konsultantów i nauczycieli doradców metodycznych odbyła się w dniach 6-7 maja. 

Konferencja była prowadzona przez nauczycieli konsultantów, którzy brali udział w intensywnym szkoleniu prowadzonym przez Kristin i Sarah Jane.

Konferencję rozpoczęliśmy od informacji teoretycznych dotyczących możliwości aplikowania do programu Edukacja. Uczestnicy zostali zapoznani ze stroną internetową programu. Ten moduł konferencji cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem i dużą ilością pytań odnośnie poszczególnych komponentów i doświadczenia RZPWE w zakresie realizacji projektów.

Kolejnym modułem była pierwsza część warsztatów związana z ćwiczeniami ruchowymi, wykorzystaliśmy cudowną pogodę i zajęcia odbyły się na zewnątrz, na trawie wśród drzew.

Kolejnym modułem były ćwiczenia wyciszające, relaksacyjne na zakończenie dnia.

Następnego dnia po śniadaniu kolejna porcja aktywności tym razem z tabliczkami, obręczami, kamieniami itd.

Ostatnim elementem konferencji było opracowanie przez poszczególnych doradców zestawów ćwiczeń dopasowanych do określonego przedmiotu  i  ich prezentacja. 




Rozmowy w grupach przedmiotowych na temat dostosowania scenariuszy do poszczególnych przedmiotów.









Popularne posty z tego bloga

Program Edukacja

 Projekt "Inspiracje islandzkie kluczem do sukcesu ucznia i nauczyciela polskiego" realizowany jest w ramach programu Edukacja. W programie mamy do wyboru 4 komponenty: 1.  Komponent I - Profesjonalny rozwój kadry 2.  Komponent II - Mobilność w szkolnictwie wyższym 3.  Współpraca instytucjonalna na rzecz poprawy jakości i dopasowania kształcenia i szkolenia zawodowego (VET) oraz zawodowego kształcenia ustawicznego 4.  Współpraca instytucjonalna na rzecz poprawy jakości i dopasowania oferty edukacyjnej na wszystkich poziomach oraz we wszelkich formach (z wyłączeniem VET i zawodowego kształcenia ustawicznego). Nasz projekt jest realizowany w komponencie I- Profesjonalny rozwój kadry w działaniu intensywne szkolenia. Celem projektu jest podniesienie kompetencji 23 nauczycieli języka angielskiego na I i II etapie edukacyjnym z województwa opolskiego i 5 nauczycieli konsultantów z RZPWE w zakresie stosowania innowacyjnych metod nauczania z uwzględnieniem nauczania włączającego pop

Trzeci dzień intensywnego szkolenia

 W środę trenerki zaproponowały następujące ćwiczenia: * Verbs 1 * Verbs 2 * Drawing shapes * Drawing and cutting faces 1 * Drawing and cutting faces 2 * Drawing in a circle * Drawing in pairs * Sentences in different tenses * Drawing on the back * Give and pass game * Raisin meditation  W tym dniu używaliśmy tabliczek suchościeralnych do większości ćwiczeń. Drawing in a circle Uczestnicy siedzą w kółeczku. Każdy ma suchościeralną tabliczkę i marker.  Nauczyciel mówi po jednym zdaniu co trzeba narysować. Po każdym zdaniu następuje przekazanie tabliczki uczestnikowi siedzącemu obok po lewej stronie zgodnie z ruchem zegara.  Drawing in pairs Uczestnicy siedzą w parach naprzeciwko siebie. Każdy posiada tabliczkę suchościeralną. Uczniowie z lewej strony rysują obrazek składający się z 5 elementów tak aby uczestnik z prawej strony nie widział narysowanego obrazka. Następnie odkłada tabliczkę obrazkiem do podłogi i przy pomocy palców rysuje w powietrzu swój obrazek. Uczeń z prawej strony na

Czwarty dzień intensywnego szkolenia

 W czwartek trenerki zaproponowały następujące ćwiczenia: * Three Little Pigs storytelling with storymaps * storytelling "Flowers on Roof" * running vocabulary * changing places * verbs  * eye contact game * Joga  simple activities for beginners Verbs activity Prowadzący prosi jednego uczestnika i wręcza mu kartonik z czasownikiem. Osoba po przeczytaniu czasownika wykonuje ten ruch, reszta grupy zgaduje o jaki czasownik chodzi.  Kolejna osoba wybrana przez nauczyciela otrzymuje kartonik z innym czasownikiem, wykonuje ruch a grupa zgaduje o jaki czasownik chodzi. Osoby ustawiają się w rzędzie i kiedy jest ich 4-5 grupa odgaduje jak czasownik miała każda osoba, mogą się również zamieniać miejscami i wtedy jest trudniej. Poniżej zdjęcie z przykładowymi czasownikami. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyło się ćwiczenie " changing places " w którym uczestnicy zmieniali miejsca. Prowadzący podchodził do wybranej osoby a ta przechodziła do innej. Ostatnia osoba stawała na