Przejdź do głównej zawartości

Czwarty dzień intensywnego szkolenia

 W czwartek trenerki zaproponowały następujące ćwiczenia:

* Three Little Pigs storytelling with storymaps

* storytelling "Flowers on Roof"

* running vocabulary

* changing places

* verbs 

* eye contact game

* Joga  simple activities for beginners


Verbs activity


Prowadzący prosi jednego uczestnika i wręcza mu kartonik z czasownikiem. Osoba po przeczytaniu czasownika wykonuje ten ruch, reszta grupy zgaduje o jaki czasownik chodzi. 

Kolejna osoba wybrana przez nauczyciela otrzymuje kartonik z innym czasownikiem, wykonuje ruch a grupa zgaduje o jaki czasownik chodzi. Osoby ustawiają się w rzędzie i kiedy jest ich 4-5 grupa odgaduje jak czasownik miała każda osoba, mogą się również zamieniać miejscami i wtedy jest trudniej.


Poniżej zdjęcie z przykładowymi czasownikami.


Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyło się ćwiczenie "changing places" w którym uczestnicy zmieniali miejsca. Prowadzący podchodził do wybranej osoby a ta przechodziła do innej. Ostatnia osoba stawała na miejscu prowadzącego. Nie wolno było podejść do osoby, która już zmieniła miejsce. Dla ułatwienia w pracy z młodszymi dziećmi można podnosić rękę do góry i wtedy dzieci wiedzą do kogo nie można podejść.



Również podobało się ćwiczenie z kontaktem wzrokowym. 

Uczestnicy stawali w obręczy. Szukali kontaktu wzrokowego z inną osobą, następnie wykonywali gest "widzę Cię" i chęć zamiany miejsca. Gest podniesionego kciuka wyrażał zgodę i osoby zamieniały się miejscami.


Running vocabulary to bardzo ciekawe ćwiczenie utrwalające poznane słownictwo. Nauczyciel przygotowuje prezentację z niespodziankami. Na każdym slajdzie znajduje się obrazek a zadaniem uczniów jest biec w miejscu i nazwać ten obrazek po angielsku. Jeżeli na slajdzie pojawia się znak STOP uczniowie schylają się, jeśli skórka od banana wykonują ruch poślizgnięcia itd.
Poniżej film prezentujący opisane ćwiczenie.



Wspaniała zabawa ruchowa a jednocześnie utrwalenie poznanego materiału leksykalnego.

Popularne posty z tego bloga

Program Edukacja

 Projekt "Inspiracje islandzkie kluczem do sukcesu ucznia i nauczyciela polskiego" realizowany jest w ramach programu Edukacja. W programie mamy do wyboru 4 komponenty: 1.  Komponent I - Profesjonalny rozwój kadry 2.  Komponent II - Mobilność w szkolnictwie wyższym 3.  Współpraca instytucjonalna na rzecz poprawy jakości i dopasowania kształcenia i szkolenia zawodowego (VET) oraz zawodowego kształcenia ustawicznego 4.  Współpraca instytucjonalna na rzecz poprawy jakości i dopasowania oferty edukacyjnej na wszystkich poziomach oraz we wszelkich formach (z wyłączeniem VET i zawodowego kształcenia ustawicznego). Nasz projekt jest realizowany w komponencie I- Profesjonalny rozwój kadry w działaniu intensywne szkolenia. Celem projektu jest podniesienie kompetencji 23 nauczycieli języka angielskiego na I i II etapie edukacyjnym z województwa opolskiego i 5 nauczycieli konsultantów z RZPWE w zakresie stosowania innowacyjnych metod nauczania z uwzględnieniem nauczania włączającego pop

Trzeci dzień intensywnego szkolenia

 W środę trenerki zaproponowały następujące ćwiczenia: * Verbs 1 * Verbs 2 * Drawing shapes * Drawing and cutting faces 1 * Drawing and cutting faces 2 * Drawing in a circle * Drawing in pairs * Sentences in different tenses * Drawing on the back * Give and pass game * Raisin meditation  W tym dniu używaliśmy tabliczek suchościeralnych do większości ćwiczeń. Drawing in a circle Uczestnicy siedzą w kółeczku. Każdy ma suchościeralną tabliczkę i marker.  Nauczyciel mówi po jednym zdaniu co trzeba narysować. Po każdym zdaniu następuje przekazanie tabliczki uczestnikowi siedzącemu obok po lewej stronie zgodnie z ruchem zegara.  Drawing in pairs Uczestnicy siedzą w parach naprzeciwko siebie. Każdy posiada tabliczkę suchościeralną. Uczniowie z lewej strony rysują obrazek składający się z 5 elementów tak aby uczestnik z prawej strony nie widział narysowanego obrazka. Następnie odkłada tabliczkę obrazkiem do podłogi i przy pomocy palców rysuje w powietrzu swój obrazek. Uczeń z prawej strony na