Przejdź do głównej zawartości

Pierwszy dzień intensywnego szkolenia "Train you body train your brain"

 28 marca o godzinie 9:00 rozpoczęło się intensywne szkolenie pt. train your body, train your brain" z udziałem znanych nam już trenerek Kristin Einarsdottir i Sarah Jane Anthony z Leikur ad Laera, Islandia. Trenerki poznaliśmy podczas realizacji projektu "Innowacyjne metody kształcenia dla wsparcia polskiej edukacji. Intensywne szkolenie Islandia". 

Uczestnikami szkolenia jest 23 nauczycieli języka angielskiego województwa opolskiego z I i II etapu edukacyjnego oraz 5 nauczycieli konsultantów Regionalnego Zespołu Placówek Wsparcia Edukacji, koordynatora projektu. Część uczestników to nauczyciele, którzy brali udział w poprzednim intensywnym szkoleniu.

Po krótkim przedstawieniu się trenerek i uczestników rozpoczęliśmy warsztaty i konkretne ćwiczenia.

Na poniedziałek zaplanowane były następujące aktywności:

* Wind the wool

* How do you doodle?

* Simple activities with cubes

* Multiplication/division activity

* One, two, three activity

* Rock around the clock activity

* Concentration activities

Część zajęć odbywała się na zewnątrz, na trawie w cieniu drzew.


Na czym polegało ćwiczenie "Wind the wool”?

Każdy uczestnik otrzymuje kawałek włóczki. Uczestnicy stoją w kółeczku. Ćwiczenie składa się z trzech rund. W każdej uczestnicy układają po jednym zdaniu: 

1. My name is ……. 

2. I’m a ……. 3. 

I like to.....

 Po każdej odpowiedzi zawijają włóczkę na palcach. Jeśli jej zostanie można zaproponować kolejną rundę aż włóczka zostanie w całości zawinięta na palcach.


One, two, three activity

Uczestnicy dobierają się parami. Kolejno liczą do trzech, kilka razy. 

W kolejnej rundzie uczestnik, który ma powiedzieć "one" klaszcze w ręce. Powtarzamy kilka razy. 

W kolejnej rundzie zamiast mówić "two"- podskakuje. Powtarzamy kilka razy. 

W kolejnej rundzie zamiast mówić "three"- kładzie ręce na udach. Powtarzamy kilka razy.

Poniżej film prezentujący ćwiczenie "One, two, three"



"Rock around the clock"

Uczestnicy stoją w kółku. Obok każdego położona jest karteczka z ruchem, który powinien wykonać. Nauczyciel rzuca kostką, ilość oczek wskazuje, ile razy należy powtórzyć dany ruch. Następnie na sygnał nauczyciela uczestnicy przesuwają się o jedno miejsce zgodnie z ruchem zegara i tak aż do momentu kiedy wrócą na swoją pozycję od której zaczynali.





Dla każdego uczestnika intensywnego szkolenia został przygotowany kurs na platformie Moodle, na którym umieszczone zostały instrukcje i filmy prezentujące każde ćwiczenie. Uczestnicy zostali przeszkoleni jak korzystać z platformy i jak uzyskać dostęp do kursu.

Poniżej screen kursu



Popularne posty z tego bloga

Konferencja w Niwkach dla doradców metodycznych i nauczycieli konsultantów

 Konferencja dla nauczycieli konsultantów i nauczycieli doradców metodycznych odbyła się w dniach 6-7 maja.  Konferencja była prowadzona przez nauczycieli konsultantów, którzy brali udział w intensywnym szkoleniu prowadzonym przez Kristin i Sarah Jane. Konferencję rozpoczęliśmy od informacji teoretycznych dotyczących możliwości aplikowania do programu Edukacja. Uczestnicy zostali zapoznani ze stroną internetową programu. Ten moduł konferencji cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem i dużą ilością pytań odnośnie poszczególnych komponentów i doświadczenia RZPWE w zakresie realizacji projektów. Kolejnym modułem była pierwsza część warsztatów związana z ćwiczeniami ruchowymi, wykorzystaliśmy cudowną pogodę i zajęcia odbyły się na zewnątrz, na trawie wśród drzew. Kolejnym modułem były ćwiczenia wyciszające, relaksacyjne na zakończenie dnia. Następnego dnia po śniadaniu kolejna porcja aktywności tym razem z tabliczkami, obręczami, kamieniami itd. Ostatnim elementem konferencji było opracow

Program Edukacja

 Projekt "Inspiracje islandzkie kluczem do sukcesu ucznia i nauczyciela polskiego" realizowany jest w ramach programu Edukacja. W programie mamy do wyboru 4 komponenty: 1.  Komponent I - Profesjonalny rozwój kadry 2.  Komponent II - Mobilność w szkolnictwie wyższym 3.  Współpraca instytucjonalna na rzecz poprawy jakości i dopasowania kształcenia i szkolenia zawodowego (VET) oraz zawodowego kształcenia ustawicznego 4.  Współpraca instytucjonalna na rzecz poprawy jakości i dopasowania oferty edukacyjnej na wszystkich poziomach oraz we wszelkich formach (z wyłączeniem VET i zawodowego kształcenia ustawicznego). Nasz projekt jest realizowany w komponencie I- Profesjonalny rozwój kadry w działaniu intensywne szkolenia. Celem projektu jest podniesienie kompetencji 23 nauczycieli języka angielskiego na I i II etapie edukacyjnym z województwa opolskiego i 5 nauczycieli konsultantów z RZPWE w zakresie stosowania innowacyjnych metod nauczania z uwzględnieniem nauczania włączającego pop

Ostatni dzień intensywnego szkolenia

 Niestety piątek to ostatni dzień intensywnego szkolenia.  Na ten dzień trenerki zaplanowały kilka swoich ćwiczeń ale również odbyła sie sesja dzielenia sie przykładami dobrych praktyk i nauczyciele mogli zaprezentować swoje ulubione zabawy ruchowe, gramatyczne, leksykalne. Przykładowe ćwiczenia w tym dniu to: * Flower and a candle-ćwiczenie relaksacyjne * passing the egg * passing the egg with gratitude * przykłady dobrych praktyk * Co zabieram ze sobą? Trenerki przygotowały również spis wszystkich ćwiczeń i poprosiły uczestników o wypowiedzi, z których ćwiczeń będą korzystać, które podobały im się najbardziej. Lista poniżej Tydzień minął bardzo szybko i pracowicie. Nauczyciele byli bardzo zadowoleni z udziału w intensywnym szkoleniu.