Przejdź do głównej zawartości

Pierwszy dzień intensywnego szkolenia "Train you body train your brain"

 28 marca o godzinie 9:00 rozpoczęło się intensywne szkolenie pt. train your body, train your brain" z udziałem znanych nam już trenerek Kristin Einarsdottir i Sarah Jane Anthony z Leikur ad Laera, Islandia. Trenerki poznaliśmy podczas realizacji projektu "Innowacyjne metody kształcenia dla wsparcia polskiej edukacji. Intensywne szkolenie Islandia". 

Uczestnikami szkolenia jest 23 nauczycieli języka angielskiego województwa opolskiego z I i II etapu edukacyjnego oraz 5 nauczycieli konsultantów Regionalnego Zespołu Placówek Wsparcia Edukacji, koordynatora projektu. Część uczestników to nauczyciele, którzy brali udział w poprzednim intensywnym szkoleniu.

Po krótkim przedstawieniu się trenerek i uczestników rozpoczęliśmy warsztaty i konkretne ćwiczenia.

Na poniedziałek zaplanowane były następujące aktywności:

* Wind the wool

* How do you doodle?

* Simple activities with cubes

* Multiplication/division activity

* One, two, three activity

* Rock around the clock activity

* Concentration activities

Część zajęć odbywała się na zewnątrz, na trawie w cieniu drzew.


Na czym polegało ćwiczenie "Wind the wool”?

Każdy uczestnik otrzymuje kawałek włóczki. Uczestnicy stoją w kółeczku. Ćwiczenie składa się z trzech rund. W każdej uczestnicy układają po jednym zdaniu: 

1. My name is ……. 

2. I’m a ……. 3. 

I like to.....

 Po każdej odpowiedzi zawijają włóczkę na palcach. Jeśli jej zostanie można zaproponować kolejną rundę aż włóczka zostanie w całości zawinięta na palcach.


One, two, three activity

Uczestnicy dobierają się parami. Kolejno liczą do trzech, kilka razy. 

W kolejnej rundzie uczestnik, który ma powiedzieć "one" klaszcze w ręce. Powtarzamy kilka razy. 

W kolejnej rundzie zamiast mówić "two"- podskakuje. Powtarzamy kilka razy. 

W kolejnej rundzie zamiast mówić "three"- kładzie ręce na udach. Powtarzamy kilka razy.

Poniżej film prezentujący ćwiczenie "One, two, three"



"Rock around the clock"

Uczestnicy stoją w kółku. Obok każdego położona jest karteczka z ruchem, który powinien wykonać. Nauczyciel rzuca kostką, ilość oczek wskazuje, ile razy należy powtórzyć dany ruch. Następnie na sygnał nauczyciela uczestnicy przesuwają się o jedno miejsce zgodnie z ruchem zegara i tak aż do momentu kiedy wrócą na swoją pozycję od której zaczynali.





Dla każdego uczestnika intensywnego szkolenia został przygotowany kurs na platformie Moodle, na którym umieszczone zostały instrukcje i filmy prezentujące każde ćwiczenie. Uczestnicy zostali przeszkoleni jak korzystać z platformy i jak uzyskać dostęp do kursu.

Poniżej screen kursu



Popularne posty z tego bloga

Ostatni dzień intensywnego szkolenia

 Niestety piątek to ostatni dzień intensywnego szkolenia.  Na ten dzień trenerki zaplanowały kilka swoich ćwiczeń ale również odbyła sie sesja dzielenia sie przykładami dobrych praktyk i nauczyciele mogli zaprezentować swoje ulubione zabawy ruchowe, gramatyczne, leksykalne. Przykładowe ćwiczenia w tym dniu to: * Flower and a candle-ćwiczenie relaksacyjne * passing the egg * passing the egg with gratitude * przykłady dobrych praktyk * Co zabieram ze sobą? Trenerki przygotowały również spis wszystkich ćwiczeń i poprosiły uczestników o wypowiedzi, z których ćwiczeń będą korzystać, które podobały im się najbardziej. Lista poniżej Tydzień minął bardzo szybko i pracowicie. Nauczyciele byli bardzo zadowoleni z udziału w intensywnym szkoleniu.

Drugi dzień intensywnego szkolenia

 W drugim dniu szkolenia trenerki zaproponowały następujące ćwiczenia: * Can you do it? * Past Simple verbs * How are you going to the classroom today? * Podnieś rękę gdy nie słyszysz już dźwięku * Ćwiczenia oddechowe *  Play dough- przygotowywanie ciastoliny połączone z ćwiczeniami leksykalnymi * Ćwiczenia na koncentrację w parach Przykładowe ćwiczenia: Can you do it? Preparing play dough Instrukcja obrazkowa przygotowania ciastoliny i efekty pracy uczestników                        Ćwiczenie z przygotowaniem ciastoliny a następnie ćwiczenia w tworzeniu "obrazów" i ćwiczenie w mówieniu bardzo się spodobały uczestnikom szkolenia. Na zakończenie trenerki zaproponowały ćwiczenia na koncentrację w parach. Uczestnicy siedzą naprzeciwko siebie z podniesionymi przed siebie rękami. Nauczyciel uderza w dzwonki i uczeń z prawej strony wykonuje ruchy rękoma a drugi uczeń naśladuje pierwszego. Jednocześnie uczniowie patrzą sobie...

Czwarty dzień intensywnego szkolenia

 W czwartek trenerki zaproponowały następujące ćwiczenia: * Three Little Pigs storytelling with storymaps * storytelling "Flowers on Roof" * running vocabulary * changing places * verbs  * eye contact game * Joga  simple activities for beginners Verbs activity Prowadzący prosi jednego uczestnika i wręcza mu kartonik z czasownikiem. Osoba po przeczytaniu czasownika wykonuje ten ruch, reszta grupy zgaduje o jaki czasownik chodzi.  Kolejna osoba wybrana przez nauczyciela otrzymuje kartonik z innym czasownikiem, wykonuje ruch a grupa zgaduje o jaki czasownik chodzi. Osoby ustawiają się w rzędzie i kiedy jest ich 4-5 grupa odgaduje jak czasownik miała każda osoba, mogą się również zamieniać miejscami i wtedy jest trudniej. Poniżej zdjęcie z przykładowymi czasownikami. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyło się ćwiczenie " changing places " w którym uczestnicy zmieniali miejsca. Prowadzący podchodził do wybranej osoby a ta przechodziła do innej. Ostatnia osoba stawała na ...