Przejdź do głównej zawartości

Trzeci dzień intensywnego szkolenia

 W środę trenerki zaproponowały następujące ćwiczenia:

* Verbs 1

* Verbs 2

* Drawing shapes

* Drawing and cutting faces 1

* Drawing and cutting faces 2

* Drawing in a circle

* Drawing in pairs

* Sentences in different tenses

* Drawing on the back

* Give and pass game

* Raisin meditation 


W tym dniu używaliśmy tabliczek suchościeralnych do większości ćwiczeń.

Drawing in a circle

Uczestnicy siedzą w kółeczku. Każdy ma suchościeralną tabliczkę i marker.  Nauczyciel mówi po jednym zdaniu co trzeba narysować. Po każdym zdaniu następuje przekazanie tabliczki uczestnikowi siedzącemu obok po lewej stronie zgodnie z ruchem zegara. 



Drawing in pairs

Uczestnicy siedzą w parach naprzeciwko siebie. Każdy posiada tabliczkę suchościeralną. Uczniowie z lewej strony rysują obrazek składający się z 5 elementów tak aby uczestnik z prawej strony nie widział narysowanego obrazka. Następnie odkłada tabliczkę obrazkiem do podłogi i przy pomocy palców rysuje w powietrzu swój obrazek. Uczeń z prawej strony na swojej tabliczce stara się odwzorować ten obrazek. Następnie obrazki są porównywane można dodatkowo poćwiczyć użycie przymiotników mniejszy/większy itd. Przykładowa praca w parach i porównanie obrazków.


Poniżej przykładowe porównanie rysunków w parach.




Świetne ćwiczenie w rozumieniu tekstu mówionego, dużo śmiechu i radości.


Popularne posty z tego bloga

Program Edukacja

 Projekt "Inspiracje islandzkie kluczem do sukcesu ucznia i nauczyciela polskiego" realizowany jest w ramach programu Edukacja. W programie mamy do wyboru 4 komponenty: 1.  Komponent I - Profesjonalny rozwój kadry 2.  Komponent II - Mobilność w szkolnictwie wyższym 3.  Współpraca instytucjonalna na rzecz poprawy jakości i dopasowania kształcenia i szkolenia zawodowego (VET) oraz zawodowego kształcenia ustawicznego 4.  Współpraca instytucjonalna na rzecz poprawy jakości i dopasowania oferty edukacyjnej na wszystkich poziomach oraz we wszelkich formach (z wyłączeniem VET i zawodowego kształcenia ustawicznego). Nasz projekt jest realizowany w komponencie I- Profesjonalny rozwój kadry w działaniu intensywne szkolenia. Celem projektu jest podniesienie kompetencji 23 nauczycieli języka angielskiego na I i II etapie edukacyjnym z województwa opolskiego i 5 nauczycieli konsultantów z RZPWE w zakresie stosowania innowacyjnych metod nauczania z uwzględnieniem nauczania włączającego pop

Czwarty dzień intensywnego szkolenia

 W czwartek trenerki zaproponowały następujące ćwiczenia: * Three Little Pigs storytelling with storymaps * storytelling "Flowers on Roof" * running vocabulary * changing places * verbs  * eye contact game * Joga  simple activities for beginners Verbs activity Prowadzący prosi jednego uczestnika i wręcza mu kartonik z czasownikiem. Osoba po przeczytaniu czasownika wykonuje ten ruch, reszta grupy zgaduje o jaki czasownik chodzi.  Kolejna osoba wybrana przez nauczyciela otrzymuje kartonik z innym czasownikiem, wykonuje ruch a grupa zgaduje o jaki czasownik chodzi. Osoby ustawiają się w rzędzie i kiedy jest ich 4-5 grupa odgaduje jak czasownik miała każda osoba, mogą się również zamieniać miejscami i wtedy jest trudniej. Poniżej zdjęcie z przykładowymi czasownikami. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyło się ćwiczenie " changing places " w którym uczestnicy zmieniali miejsca. Prowadzący podchodził do wybranej osoby a ta przechodziła do innej. Ostatnia osoba stawała na